Otomotiv devinden radikal karar! Fabrikada yüzlerce çalışanın yerini robotlar aldı!

ABD merkezli otomotiv devi General Motors (GM), Detroit’te elektrikli araç üretiminin merkezi olan “Factory ZERO” fabrikasında büyük bir dönüşüme imza attı. Şirket, binden fazla işçinin görev yaptığı alanlarda insanlarla yan yana çalışabilen 50 adet “kobot” (iş birlikçi robot) devreye aldı. Yönetim bu adımın küresel pazarda kalıcı olmak için zorunlu olduğunu savunurken, işçi sendikaları istihdamın gasp edildiğini ileri sürüyor. YÖNETİMİN SAVUNMASI ‘PES’ DEDİRTTİ Crain’s Detroit Business’ın aktardığı bilgilere göre GM yönetimi, otomasyon hamlesinin işçilerin güvenlik ve ergonomi koşullarını iyileştirmek amacıyla yapıldığını iddia ediyor. GM sözcüsü Kevin Kelly, “Operasyonlarımıza ileri teknolojiler entegre etme stratejimizin bir parçası olarak üretim ağımızda kobotlar kuruyoruz. Amacımız,…

Evinin alt katını üretim tesisine çevirdi: Getirisi 80 bin lira

Muğla, Köyceğiz’in Pınar Mahallesi’nde yaşayan Yıldız Sıkkın (33) ile Ayşe Akat (35), evlerinin alt katını üretim alanına dönüştürerek ipek böceği yetiştiriciliği yapıyor. Her ikisi de üniversite mezunu ve ikişer çocuk annesi olan kadınlar, dut yapraklarıyla besledikleri böceklerden elde ettikleri kozalarla gelir sağlıyor. Köyceğiz‘de uzun yıllardır sürdürülen ipek böcekçiliği, ilçedeki 110 aile için önemli bir geçim kaynağı olmayı sürdürüyor. Geçen yıl 7,5 ton yaş koza üretimi gerçekleştirilen ilçede bu sezon 10 ile 12 ton arasında rekolte hedefleniyor. Devlet destekleriyle sürdürülen üretimden yaklaşık 15 milyon lira gelir elde edilmesi bekleniyor. ‘ÖMRÜMÜZ OLDUĞU SÜRECE SÜRDÜRECEĞM’ İpek böcekçiliğini 10 yıldır yapan Yıldız Sıkkın, işin…