TikTok ücretsiz olarak kullanılabiliyor olsa da, kısa formatlı videoların keyfini çıkarmak için çoğu zaman reklamlarla uğraşmak zorunda kalıyoruz. Ancak video paylaşım platformu, reklamlardan kurtulmanızı sağlayacak aylık bir abonelik planını test ediyor olabilir.
Android Authority tarafından keşfedildiği üzere, TikTok uygulamasının en son sürümündeki yeni kod satırları, sosyal medya hizmetinin, kullanıcıları için bir seçenek olarak reklamsız bir aylık abonelik planını test ettiğini gösteriyor.
Haber kaynağının keşfettiği satırlar şu şekilde: “Reklamsız planı TikTok topluluğuyla test ediyoruz. Devam ederek %s’yi kabul etmiş ve verileri nasıl topladığımızı, kullandığımızı ve paylaştığımızı öğrenmek için %s’imizi okuduğunuzu kabul etmiş olursunuz. Ayrıca Reklamsız aboneliğin anında sağlanmasını da kabul edersiniz. Fiyata KDV dahildir.
Size alakalı reklamlar göstermek için verilerinizi kullanmamıza izin verin, bu da TikTok’un ücretsiz kalmasına yardımcı olur. %s. Ayrıca %s bölümümüzde verilerinizi nasıl kullandığımızı ve koruduğumuzu da görebilirsiniz.”
Haber kaynağı ayrıca, TikTok uygulamasını başlattıktan sonra bir plan seçme seçeneği ile karşılaştığını söylüyor. Paylaşılan ekran görüntüsü, TikTok’un aylık aboneliğinin test aşamasında ABD’deki kullanıcılara ayda 4,99 dolara mal olacağını ortaya koyuyor.
Anlaşıldığı kadarıyla TikTok’un ücretli aboneliğin bir parçası olarak sunduğu tek avantaj reklamsız deneyim olacak. X’in sunduğu ücretli abonelik seçeneğinin aksine, herhangi bir doğrulama rozeti sunulmuyor. Ancak video paylaşımı hizmeti, genel kullanıma sunulacak sürümle beraber başka avantajlar da duyurabilir.
Android Authority, tüm hesaplarında aynı ekranın görünmesini sağlayamadığını belirtiyor. Bu, TikTok’un şu anda planı sınırlı sayıda kullanıcıyla test ettiğini ve yayının söylediği gibi başarıya bağlı olarak daha geniş bir kullanıma sunulabileceğini gösterebilir. Ancak TikTok henüz herhangi bir resmi doğrulama yapmadı.
Meta da ücretli abonelik peşinde
Facebook’un ana şirketi Meta da, AB düzenleyicilerine yaptığı bir teklifte, şirketin Facebook ve Instagram üzerinden reklamları hedeflemek için dijital faaliyetlerini kullanmasına karşı çıkan Avrupalı kullanıcılardan 14 dolar ücret almak istiyor. Bu konu The Wall Street Journal tarafından özel olarak haberleştirildi.