‘Milletin cebinden alıp Cengiz’e veriyorlar’

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda Yolcu Garantileri Tutmadı

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı’nda son 9 yıldır yaşanan yolcu garantisi sorunları devam ediyor. 2022-2023 dönemi için 8 milyon yolcu garantisi verilmesine rağmen, beklenenin çok altında kalarak 2 milyon 938 bin kişiye ulaşıldı. Garı tercih etmeyen 5 milyon 61 bin vatandaş için ise Devlet Hazinesi tarafından Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine milyonlar ödendi. Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demir Yolları (TCDD) denetim raporu Meclis KİT Komisyonu’nda görüşülürken, CHP Çorum Milletvekili Mehmet Tahtasız bu durumu sert bir şekilde eleştirdi.

Mecliste yaptığı konuşmada Tahtasız, “Vatandaşlar garı kullansalar da kullanmasalar da, Hazine’den alınan paraları Cengiz’e aktarıyorsunuz. Bu iktidar döneminde halkımız, garip bir modelle karşı karşıya kaldı. Yolcu garantisi gibi uygulamalar, halkın cebine zarar veriyor” dedi. Ayrıca, “ATG Gar işletmesi gibi sarayın yandaş müteahhitleri, ballı ihalelerle sürekli öne çıkıyor” ifadesini kullandı.

Mehmet Tahtasız’a göre, yılda 8 milyon yolcu garantisi verilen Ankara YHT Garı’nda sürekli sapmalar yaşanıyor. 2022-2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu garantisine ulaşılamazken, sadece 2 milyon 938 bin yolcu bu garı tercih etti. Bu durum, devletin şirketlere ödemesi gereken milyonlarca liralık bir maliyet oluşturdu.

Yıllık 2.8 Milyar TL Garanti Ödendi

Ekim 2022-Ekim 2023 döneminde beklenen 8 milyon yolcu rakamı tutmayarak 2 milyon 938 bin 421’e geriledi. Bu nedenle Hazine, garı kullanmayan 5 milyon 61 bin 579 kişinin ücretini ödeyerek şirketlere milyonlarca lira aktardı. Devlet, bu durum için kurulan ortaklığa 2023 yılında 409 milyon 528 bin TL ödedi. Ayrıca, 2020 yılında verilen garantiler de tutmamış ve sadece 740 bin yolcu garantisine ulaşılmıştır. Bu durumda, Cengiz, Kolin ve Limak şirketlerine 7.5 milyon dolar daha ödendi.

2016 yılında açılan Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı, yıllardır beklenen yolcu sayısına ulaşamamaktadır. Garın maliyeti, Kolin, Cengiz ve Limak şirketlerine 235 milyon dolara mal oldu. Mehmet Tahtasız, son 8 yılda şirketlere 81 milyon 822 bin dolar ödendiğini ve bu durumun 2036 yılına kadar devam edeceğini belirtti.

Bu kara delik ancak 2036’da sona erecek.

Related Posts

Borsa güne yükselişle başladı: 1 Temmuz 2025 Salı Borsa İstanbul’da son durum

Borsa İstanbul’da BIST 100 endeksi, güne yüzde 0,25 yükselişle 9.972,96 puandan başladı.

Güneş vurdu plajlar dolup taştı: Karadağ esnafı bayram etti

Karadağ’da turizm sektörü, 2025 Mayıs’ında yıllık bazda %6’lık bir artışla toplam 169.353 turiste ev sahipliği yaptı. Bu artış, önceki ay kaydedilen %1,2’lik yükselişi geride bırakarak, 2024 Eylül’ünden bu yana ulaşılan en yüksek turist sayısına …

Türkiye’nin brüt dış borç stoku 527,5 milyar dolar oldu

Türkiye’nin brüt dış borç stoku 527,5 milyar dolar oldu

Bulgaristan iş dünyasında güven arttı, enflasyon düştü

Bulgaristan’da iş dünyası güven göstergesi, 2025 Haziran’ında bir önceki aya göre hafif bir yükselişle 18,2’den 18,4’e çıktı. Bu artışta, sanayi girişimcilerinin mevcut üretim faaliyetlerini daha olumlu değerlendirmesi etkili oldu. Üretim …

Ünlü ekonomistten çarpıcı uyarı: ‘Bir iki ay altın…’

Ekonomist Doç. Dr. Filiz Eryılmaz, bu hafta piyasalarda CHP davası ve enflasyon verisinin yön belirleyeceğini söyledi. Eryılmaz, altın fiyatlarında kısa vadede baskının devam edeceğine dikkat çekti.

Dev şirket 22 milyara yarın satışa çıkıyor

2016 yılında FETÖ/PDY soruşturması kapsamında yönetimi kayyıma devredilen HES Kablo, 22 Mayıs 2025 tarihli Resmi Gazete kararı ile satışa çıkarılmıştı. Mülkiyeti Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na (TMSF) ait olan şirket için yapılacak ihalede 22 …